Visualitzacions bloc:

diumenge, 8 de desembre del 2019

ARTICLE PERIODÍSTIC: ELS QUATRE MONJOS





ELS  QUATRE MONJOS

Escrit per:  Odette Esther Loor Rodríguez
             
A continuació vos vaig  a contar la història dels quatre monjos.
"Un dia quatre monjos varen decidir fer un jurament,  que era  no parlar durant un mes. El primer dia va anar tot molt bé, però al dia següent el primer monge va dir:  - No estic mica segur de si he tancat la porta del monestir.  Després el segon monge va dir:  
-Ets ase!, vàrem dir que no parlaríem durant un mes i tu ho acabes de rompre per una asenada. El tercer monge va dir: - Molt bé!  tu també l’acabes de rompre!!! i, el quart monge va dir: -Déu meu! Encara sort que jo no he parlat i no he fet res”.

Aqueta setmana la nostra classe de 6éB ha tingut  un conflicte i sa nostra mestra,  per intentar que no hagi més  conflictes i ensenyar-nos a reflexionar sobre la nostra conducta, ens va  llegir la història dels quatre monjos.
Aquesta història ens va fer pensar molt, ja  que hi ha vegades, que nosaltres fem com els  monjos , tot és jo,  jo, que jo, no he fet res, jo no sé res, tot és jo, jo i això no pot ser.
 També hi ha que mirar una mica pels altres   i sabre com resoldre els conflictes en comptes de causar més i sobretot mirar com resoldre de la millor manera.
Vàrem dir que el primer monjo només intentava recordar si havia tancat la porta del monestir, això és un error que qualsevol  pot tenir  i en comptes  d’ insultar, hi ha que comprendre i aprendre dels errors.
Nosaltres no tenim que fer com el segon monjo,  es a dir, que quan una persona s’equivoca la primera resposta no és insultar o pegar. D’aquesta manera sempre tendirem problemes, si t’has equivocat o s’han equivocat, no passa res, es torna a intentar.
Ara sa nostra classe està intentant  ficar  en pràctica les solucions que ens ha donat la nostra mestra i els nostres companys/es  per ser millors companys/es i millorar la nostra classe.
A continuació els nostres companys han interpretat l’historia dels quatre monges.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada